Monday, October 6, 2008

santai..

bismillahirrahmanirrahim..

assalamualaikum wbt..










































wah..comelnye diorang ni...tengok banyak2 kali pun tak jemu..sejuk je mata memandang...
x kesahlah muke diorang ni dalam keadaan apa sekalipun, baru bangun tido ke..lepas nangis ke..makan ke..malahan wajah tengah tido pun geram je tengok...hehe...
tu lah kanak-kanak..teringat kata-kata wawa...budak kecik ni muke bersih sebab diorang takde dosa..

ha...bgi yg stress n nak release tension..boleh la menikmati wajah2 suci ni as therapy...
hehe..juz untuk berehat seketika..
sambil2 tu fikirkan kita yang dah tua ni...dah cukup amalan? byknya dosa yang kita buat setiap hari tapi kadangkala x sedar diri... terus menerus buat kesalahan yg sama...
kekuatan mendidik diri selepas ramadhan tanda berkesannya 'training masa ramadhan' yang kita lalui..kembalilah kepada fitrah..
jom kita berusaha memenuhi 10 muwasafat tarbiyah! insyaAllah...



"bajai iman dengan mujahadah,

didik nafsu dengan puasa,
asah fikiran dengan memikirkan mati,
bentuk peribadi dengan solat,
bina kalam dengan tasbih.."

2 comments:

maksu zuyyin n abu hurairah said...

Assalamualaikum~..ana setuju..mmg sronok tgk kanak-kanak ni..comel sungguh..n lg comel bile diorg buat lawak secara tak sengaja..huhuhu..rindunye mereka~

Najwa Aima said...

hurm, betul betul betul (dibaca dgn upin n ipin tone)
dahla kanak2 ni ahli syurga. jelesnya.....