Friday, February 20, 2009

kisah aku dan dia [part 1]


[kmj, bilik 41]

from: hazerul
salam..mus, ko kat matrik johor kan? ni..ada sorang student kat situ gak nak kenal

to:hazerul
salam..aah..aku kat kmj..sape?

from: hazerul
ntah, x-kisas..amir bgtau aku..cuba la ko cari..nama dia aku tak ingat..yang aku tahu dia naib pres karisma kat c2..

to: hazerul
oo..ok2..tq

******************************************************************

[kmj, kelas tutorial]

"nadia, kenal tak naib presiden karisma kat sini?"

"naib pres? ooo..kenal-kenal..solehah ke?"

"entah, aku tak tahu nama, tapi dia x kisas lah.."

" ha...ye la kot, solehah nama dia..nape?"

"takde ape..ko ada no phone die?"

"ade..sat g aku forward kat ko eh"

************************************************************************

to:solehah
assalamualaikum, tumpang tanya, ni solehah ke? 

from: solehah
waalaikumussalam. aah..ni sape ye?

to:solehah
saya muslihah..hurm..awk ke yang nak kenal saya tu? saya tahu dari amir

from:solehah
ooo..aah..muslihah eh..salam ukhuwah..mana dapat no saya?

to:solehah
salam ukhuwah kembali..saya dapat no ni dari nadia, x kisas jugak..

from:solehah
okey..awak bilik mana ye? saya block E, no 29

to:solehah
la..saya block E jugak..bilik saya tingkat atas je, no 41..

from:solehah
dekat je..saya datang bilik awak je la ye..malam ni boleh?

to:solehah
insyaAllah, boleh-boleh..nak datang mesej saya dulu eh :-)

******************************************************************************

[kmj, bilik 41]

entah kenapa hati ini berdebar-debar.. macam nak jumpa someone yang special pula.. terfikir juga kenapa agaknya dia ni nak kenal dengan aku..padahal aku ni tak famous pun, buntu memikirkan..aku menunggu mesej dari solehah..

" eh, azah, wawa , pae..malam ni ada kawan aku nak datang bilik kita tau..solehah"

"owh..ok..kami no hal"

click..handphone ku berbunyi

from:solehah
saya on the way g bilik awak nih

to:solehah
ok..saya ada di bilik..datanglah^_^

aku menunggu penuh debaran..

"assalamualaikum..."

eh, dia dah sampai..

"waalaikumussalam" pintu dibuka perlahan.. aku seakan menyorok di belakang pintu..malu? entahlah..

perlahan-lahan, dia muncul dihadapanku..berjubah coklat, bertudung labuh warna cream..dia tersenyum..

dia kini dihadapanku..aku terpaku sekejap..bukan sebab dia cantik macam siti nurhaliza atau angelina jolie.., tapi ini kali pertama aku melihat wajah sebersih itu!

redup matanya, indah akhlaknya, sukar diungkap dengan kata-kata, yang aku tahu..dia amat berbeza!

aku mengajak solehah duduk di katilku..kami berborak panjang..dan dia seorang yang sangat peramah..aku yang banyak cakap ini tiba-tiba jadi pendiam pula.. mendengar ceritanya barangkali membuatkanku tersentuh sanubari.. mendengar percakapan yang keluar dari mulutnya barangkali membuatkanku terdiam dan meneliti setiap bait yang diucapkan..

aku silap..bukan dia yang mencariku..sebenarnya , pertemuan itu telah diatur oleh Allah.. dengan KuasaNya yang Maha Besar dan Maha Penyayang, Dia menemukan dengan seseorang yang cukup memberi kesan dalam hidupku..dan telah mengubah prinsip hidupku..
sejak pertemuan pertama, kami sudah intim..seperti sudah lama kenal..sangat menyenangi antara satu sama lain..

aku akan ceritakan rentetan nikmat ukhwah ini... tapi, aku rasa aku akan sambung di lain entry..

p/s: cerpen noktah ditunda kerana ada sedikit masalah teknikal..

No comments: