Thursday, July 2, 2009

-_-

Bismillah walhamdulillah

"awak, nampak penat hari ni.Puasa ke?"

"erm, tak..nampak sangat ke muka saya penat?"

"aah.."

"awak..usrah wonderpets kita tunda malam esok ye..malam ini saya ada usrah lain"

"owh, ok, takpe takpe..awak sibuk..jangan lupa rehatkan jugak badan tu.pucat dah.."

concern betul anak usrah yang seorang ni. TQ yea..

*******************************************************************************

SMS:

"nur, malam ni lepak kat foodcourt jom! lama dah tak hang out sama-sama" -donut dorayaki-

"nura, FC jom malam ni!"-spongebob edema-

mesej dari sahabat 'crusty crab' saya. Kami bertiga.Masa 1st dan 2nd year kami duduk bertiga bersama dalam kelas. Dikelilingi chinese dan indian student lainnya. Mungkin sebab itu kami rapat..saya pula digelar dengan kacang penyek..fuh, kejamnya mereka panggil saya macam tu.Tapi, takpe..saya suka :p macam tu baru rapat ukhuwah, tak perlu nak serius sentiasa..:)
saya menatap lama mesej itu. Nak pergi ke tak..

lantas ,mesej dibalas..

"spongebob dan donut, maaf sgt2 malam ni tak dapat nak gather sama-sama, ada keje sikit yang perlu diselesaikan..nanti kalau sempat, aku datang eh"-kacang penyek-

*****************************************************************************

saya nampak 'dia' diam hari ni..

"awak ok? diam je hari ni?"

"eh, saya ok je."

"nampak macam risau.."

"saya risaukan awak. Risau tengok awak.."

"eh saya ok..[aksi kartun lompat-lompat] see! i m happy je ni"

******************************************************************************

tengok inbox di friendster. oh, ada mesej dari sahabat jauh saya.
rindu katanya..dah lama x mesej..[walaupun rasanya baru beberapa hari ye.:p]

******************************************************************************

ah, saya terlupa lagi hari ni. Ingat semalam nak menjenguk sahabat saya yang masih demam.
kasihan dia. Walaupun dah jenguk haritu, tapi saya patut ziarah lagi. Saya dah nak pergi x lama lagi, tak patut buat dia tertunggu-tunggu..

teringat pulak adik junior yang demam panas.. Dah lawat haritu, tapi entah apa khabarnya hari ni. Mesej lupa untuk dikirim..ya Allah, apelah saya ni..dah ok ke dia?

*******************************************************************************

maafkan saya sahabat-sahabat..saya sangat sibuk. entah apa yang saya sibukkan. tentang study, tidak juga. oh, ya..saya sedang merancang sesuatu untuk kamu semua. moga Allah mudahkan segalanya ya..saya minta maaf sangat2 andai diri ini tak mampu nak jenguk antum selalu, tak dapat nak hang out dengan antum macam dulu,sungguh saya sangat rindu, namun tuntutan dakwah ini lebih menuntut saya ke medannya. Frankly, saya sangat sedih dengan diri saya, kerana tak dapat tunaikan semuanya. Saya juga manusia biasa, tapi saya akan cuba sebaiknya menunaikan hak-hak ukhwah antum. Saya janji saya cuba melunaskan segalanya sebelum saya pulang ke malaysia.

andainya jasad saya tidak di bumi manipal lagi, namun saya harap dapat tinggalkan 'diri' saya. Saya ingin sekali bersama antum berjuang bersama di sini, ikutkan hati, tidak mahu pulang. Takut sekali. Tuntutan dakwah disini belum juga lagi langsai, dan saya sudah kene pulang.

Maka, saya kene bergerak cepat sedikit, supaya apa yang diniatkan menjadi kenyataan. andai saya tidak sempat melakukannya, harap antum dapat meneruskannya. [boleh ye adik-adikku?]
asif jiddan sahabat-sahabat...

Saya harus pulang. Banyak rencana menanti di malaysia. Hak adik-adik di malaysia menanti untuk ditunaikan. Harap antum dapat join sekali, walaupun saya tahu entah boleh atau tidak..[rasa nak je suruh antum ikut saya balik kali ni!]

Tapi takpe, Allah Maha Hebat perancanganNya. Nanti kita jumpa kembali di malaysia ye!

Terkadang, saya terfikir, mengapakah perpisahan satu perkara yang amat menyiksakan..
peritnya bila memikirkan sebulan lebih saja lagi saya disini.


maafkan segala salah silap saya..

insyaAllah, masih punya waktu kita bersama lagi,
jumpa 12hb julai ni ye..[tautan hati 2 :'qumfaanzir' in progress!]
tak sabar nak jumpa semua!!

salam sayang,

saya



No comments: